• الموقع : المجلس الإسلامي العربي .
        • القسم الرئيسي : لغات أخرى .
              • القسم الفرعي : فارسى .
                    • الموضوع : دكتر سيد محمد على حسینی لبنانى در کنفرانس با هم علیه تروریسم در بروکسل خواستار تشکیل یک پیمان اسلامی مسیحی یهودی شد .

دكتر سيد محمد على حسینی لبنانى در کنفرانس با هم علیه تروریسم در بروکسل خواستار تشکیل یک پیمان اسلامی مسیحی یهودی شد

دكتر سيد محمد على حسینی لبنانى در کنفرانس "با هم علیه تروریسم" در بروکسل خواستار تشکیل یک پیمان اسلامی مسیحی یهودی شد

 

 

دبیر کل شورای اسلامی عربی آقای سيد محمد علی حسینی لبنانى باردیگر خواستار تشکیل پیمان نیکان و صالحان میان پیروان ادیان توحیدی سه گانه اسلام، مسیحیت و یهودیت برای مقابله با افراطی گری و بدخواهی شد.

 

آقای حسینی در یک سخنرانی در کنفرانس "باهم علیه تروریسم" که در بروکسل برگزار شده بود تاکید کرد: فراخوان ما از این اصل ناشی می شود که ادیان همگی از یک ریشه اند و تلاش همه آنها برای خیر انسانها یکی است. پس چرا با هم متحد نشوند. لذا روحانیون باید در کنار همدیگر برای مبارزه با تروریسم بکوشند تروریسمی که هیچ دین و آئینی جز بدی و کشتار ندارد.

 

حسینی در سخنرانی خود به تشریح تروریسم و خطرات آن و نیز به دیدگاه شورای اسلامی عربی نسبت به این پدیده از لحاظ دینی و سیاسی پرداخت و تاکید کرد که ما نفرت و افراطی گری را نمی پذیریم و به فرهنگ بردباری و همزیستی مسالمت آمیز در میان مردم فرا می خوانیم و گفت که باید با تروریسم در درجه اول در زمینه فکری مقابله کرد و این نقش ما می باشد که انجامش می دهیم.

 

وی افزود: اما گام دوم برای مقابله تشکیل یک پیمان واحد علیه افراطی گری و شروران از علمای دین خیرخواه یهودی و مسیحی و مسلمان است تا بتوانند بر پایه نقاط مشترک با ادیان دیگر برای کندن همه ریشه های تغذیه دهنده تروریسم هر کدام در محیط خود به تبادل اندیشه و همکاری بپردازند.

شوراى اسلامى عربى


  • المصدر : http://www.arabicmajlis.com/subject.php?id=1882
  • تاريخ إضافة الموضوع : 2018 / 02 / 06
  • تاريخ الطباعة : 2024 / 03 / 28